donderdag 9 juli 2009

Daan's 4e therapiedag

Net zo leuk als het blijkbaar voor jullie is te lezen wat we meegemaakt hebben, zijn wij bij het ontbijt ook nieuwsgierig naar wat jullie er van vinden. Het doet ons veel plezier zoveel reakties te ontvangen. Ook de korte berichtjes stellen we zeer op prijs!

Vanmorgen zijn we met de gele badlakens naar Lions Dive Beach getrokken, om daar onder de palmen op houten stretchers met kussens te gaan liggen, met uitzicht op strand en oceaan. Daan in het zand en water, Loes, Rick, Lisanne langs de oceaankant van de golfbrekers snorkelend.









Bij ons afdakje langs het dock aangekomen, bleek Li-na nog niet beschikbaar. Twee Sea Aquarium dolfijntrainers waren bezig hun twee "showdolfijnen" uit het therapiegedeelte te krijgen. Deze twee hadden tussen de therapieën door daar even mogen spelen, maar waren er met geen mogelijkheid uit te krijgen, omdat ze met de therapiedolfijnen Li-na en Papito wilden blijven spelen. Op een bepaald moment had Daan drie dolfijnen aan zijn dock, die om het hardst met de spelletjes meededen. Door ze als trainer te negeren of boos aan te kijken, en ze vooral niet te belonen, lukte het uiteindelijk ze in een ander bassin te krijgen.

Astrid probeert Daan elke dag weer met zijn benen over Li-na's buik te laten drijven, om hem rust in zijn lijf te geven. Dit lukt steeds beter. In de filmpjes vandaag kun je meebeleven dat Daan zelfs op zijn rug met zijn achterhoofd in het water zich door Li-na op haar buik durfde te laten voorttrekken. Een heel mooi plaatje!

Ook Astrid was weer bijzonder te spreken over Daan.

Na de therapie trokken we naar hotel Dolphin Suites, waar we met therapeut Matthias, Daan met de Brucker biofeedback methode wilden laten kennismaken. Matthias vroeg Daan in het nederlands welk lichaamsdeel hij wilde laten testen, en Daan gaf perfect aan dat hij dat op zijn rechterarm wilde. Toen Matthias echter de plakkertjes wilde bevestigen voor de electrodes, gaf Daan steeds maar weer aan dat hij dat toch echt niet wilde. Matthias probeerde Daan heel lief te overtuigen dat het spelen met de computer dan niet kon doorgaan, maar Daan bleef stellig nee schudden. We hebben plakkertjes mee naar huis genomen, en zullen Matthias maandag aangeven of Daan het misschien dan alsnog wil proberen.

Morgen de laatste therapie van deze week. Rick, Loes en Lisanne gaan snorkelen rond de boot van het CDTC, waar ze haaien en schildpadden van dichtbij kunnen zien. Zaterdagmiddag 13.30 uur gaan Ellen, Loes, Lisanne en Rick aan de family swim met Li-na deelnemen, en 11.00 uur die dag haalt Tom een huurbusje op, waarmee we tot maandag 11.00 uur het eiland kunnen verkennen. Dat worden vast mooie plaatjes!

Hopelijk krijgen jullie in Nederland binnenkort ook weer wat zonneschijn. De tekst van het liedje in het filmpje van gisteren was niet onaardig bedoeld...

Liefs van de eilandgangers

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Heeee Paps en Mams (en de rest)
ik vind het hier erg gezellig :D
en echt super mooi om dit te lezen en te zien!
maar in het echt is het toch echt mooier,
ik vind het zo mooi hoe daan reageert op de therapie.
echt super mooi om te zien dat mijn kleine lieve broertje er zoveel plezier in heeft.
dat wou ik even kwijt :D

groetjes en kusjes van Loesjee!

Cindy zei

Goedemorgen allen,
Gisteren niet kunnen kijken, maar vanmorgen dan een dubbel verhaal. En dat fimpje, geweldig!! Ik geloof Loes meteen als ze zegt dat het in het echt nog mooier is!! Wat zullen jullie met z'n allen genieten. Ik kan niet wachten op de volgende verhalen en fot/filmpjes....
Liefs Cindy

Rob zei

Goedemorgen Vakantiegangers
Vandaag is het wederom slecht weer. Dus als ik jullie was blijf daar nog maar even. Hoe gaat het met ome Klaas? Volgens mij wordt het straks moeilijk om Daan weer naar Nederland te krijgen, omdat hij het zo naar zijn zin heeft. Veel plezier vandaag ik ga weer naar mijn werk Groetjes Rob & Nella

Dave Letty en kids zei

jjjjjjjjjjjjmm jk nnnnnnnnnnnnnnnnhmnnnnnnnnnnhhhhhjn666666666666666666666666666666666666666666666kkkkkkkkkkkkkkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuussssssss van Maggy
Vandaag gaan we op vakantie! En we hebben er allemaal heel veel zin in. Kijken of we in de Noordzee ook zo'n lieve dolfijn Li-na kunnen vinden.
Wat een prestatie van Daan (samen met Li-na) om op de buik van de dolfijn te "zwemmen". Zo knap. Zien jullie nog verbetering t.a.v. de mondmotoriek? We zijn zo benieuwd. Blijf genieten.
Liefs, van ons

Monique zei

goede morgen allemaal!!! Wat een mooie foto's weer en wat een leuk filmpje, ik hoop toch zo dat dit succes voor de toekomst beloofd!! Zoals al hierboven gezegd het weer is echt prut op het moment, vanmorgen is Ferry volgens mij gaan zwemmen met Fizko, arme schatten die liepen echt in een stortbui buiten om 6 uur.....maar ik lag nog lekker lui in mijn bedje hahahaa, vandaag lekker vrijdag dus op naar het weekend, niet stoppen met schrijven hoor want ik ga jullie in het weekend ook volgen! Veel plezier maar weer en ga zo door!!!
Liefs van MO

Artje zei

Lieve Ellen, Tom en de anderen,

Wat een prachtvakantie hebben jullie! En helemaal als je Daan er zo van ziet genieten en hij er baat bij heeft. Een ervaring om nooit te vergeten!
Ik had wel eerder over dolfijntherapie gehoord, maar wist niet precies wat het inhield. Dankzij jullie kan ik nu, alsof ik aan de rand van het zwembad zit, de
lessen volgen. Bedankt hiervoor.
Ook ik heb een heerlijke vakantie: Ik begin 's morgens achter mijn pc in Curacao en ga 's middags voor de tv door Frankrijk.
Ik wens jullie nog heel veel plezier daar, dan heb ik dat ook.
Liefs, Artje

Anoniem zei

hallo allemaal,

wat een prachtige berichten, filmpjes en foto's van en over jullie vanuit het therapiecentrum. Iedere ochtend weer kijk ik met veel plezier naar jullie belevenissen. Wat gaat Daan goed! Echt fijn om te zien.

Grote groet van Karin, xxx

Danielle zei

Wow, wat een verhalen steeds! Wat mooi dat Daan dit voor een tweede keer mee mag maken, met zijn hele familie erbij!

Groetjes en een knuffel voor Daan! (en ik hoop mee op wat meer zon hier in NL)

jacquelina aardenburg zei

hoi allemaal

wat vreselijk leuk om dit allemaal te aanschouwen. Zo leuk hoe daantje reageert op de dolfijn.
Zo lief, jullie allemaal veel plezier en geniet ervan.
een dikke knuffel aan daan en de veel liefs van jacq

Anoniem zei

HOI Pipeloi! Wat is het leuk om alle dagen even te kijken wat jullie beleefd hebben, ik heb ook al veel positieve reacties gehad van mensen die op het feest waren, en die niet goed wisten wat dofijntherapie was, maar nu helemaal door jullie bijgepraat worden. Super!
groetjes Yvonne

Annelijn zei

hee,

fijn dat jullie allemaal zo genieten! fijne vakantie nog!

groetjes vanuit friesland!

xxx,

Annelijn

Dion zei

Wat een mooie verhalen en plaatjes + filmpjes hebben jullie gemaakt, fijn dat het daar zo goed gaat en dat jullie kunnen genieten van al het moois. Jammer dat Daan de plakkers niet zag zitten, hopelijk kan hij deze drempel toch nog slechten een dezer dagen. Alvast heel veel plezier bij de family swim en blijven genieten natuurlijk !! Warme Franse groeten van DeCroontjes uit Heiloo.

Landje van Top zei

Hallo allemaal, wat fijn dat jullie zo genieten, we kijken vaak en graag naar de foto 's en lezen jullie verhaaltjes, groetjes van de Landje van toppers, een dikke knuffel van henny, alles is goed hier, Tineke.

Anoniem zei

hallo zon genieters,

Wat een prachtige foto van Ellen en Daan, het plezier dat jullie daar hebben is zo mooi om te zien.
Heerlijk dat jullie er met z'n allen zo'n heerlijke tijd hebben, maar vooral dat Daan met Li-na zo'n lieve dolfijn getroffen heeft.
Heel bijzonder dat er al zo snel zo'n band is tussen jongen en dofijn, echt mooi!
We blijven mee genieten van jullie belevenissen, vele groetjes Maria,

Ellemarie zei

Mooie plaatjes! En nog zoveel dagen te gaan, heerlijk.
Wel vinden we dat Tantie vanaf nu binnen moet blijven, ze wordt veel te bruin ;)

Groetjes, Hans en Ellemarie